[dropbox]

Over de JustSendIt - TESTSERVER-service ...

E-mailberichten met grote bijlagen kunnen grote schade aanrichten op e-mailservers en computers van medewerkers. Het downloaden van dergelijke e-mailberichten kan uren duren op een trage internetverbinding en het verzenden of ontvangen van berichten gedurende die tijd blokkeren. In sommige gevallen zal de download herhaaldelijk mislukken, waardoor het vermogen van de ontvanger om e-mail te ontvangen erdoor wordt onderbroken. Internet-e-mailclients voegen ook aanzienlijk toe aan de grootte van het bestand dat wordt verzonden. Als u bijvoorbeeld een Outlook-bericht opslaat met een bijlage, wordt 40% toegevoegd aan de grootte van het bestand. Gebruik JustSendIt - TESTSERVER om bestanden groter dan 1 MB te delen om een bestand (of bestanden) op een veilige en efficiënte manier tijdelijk beschikbaar te maken voor een andere gebruiker.

Er zijn twee verschillende soorten gebruikers die toegang zullen krijgen tot het JustSendIt - TESTSERVER-systeem: interne medewerkers, die zijn gekoppeld aan SPFOD Just die de service uitvoert, en externe gebruikers.

Een interne medewerker mag iedereen een drop-off sturen, ongeacht of deze een interne- of externe gebruiker is. Een externe gebruiker mag alleen een drop-off verzenden naar een interne medewerker. Wat is een 'drop-off dan exact?
drop-off: een of meer bestanden die naar JustSendIt - TESTSERVER zijn geüpload voor verzending naar één of meerdere personen.
Er zijn verschillende manieren waarop u meerdere bestanden tegelijkertijd kan afleveren:
  • Versleep meerdere bestanden tegelijk naar de drop-off pagina
  • Klik op de knop "Bestanden toevoegen" op de drop-off pagina en selecteer 1 of meerdere bestanden tegelijk met combinaties van klikken: Shift + klik en Ctrl + klik (Cmd + klik op een Mac)
  • Archiveer en comprimeer de bestanden tot een enkel pakket en voeg het archiefbestand toe aan de drop-off pagina. Er zijn meerdere manieren om bestanden te archiveren en te comprimeren:
    • Mac-gebruikers kunnen de bestanden selecteren in de Finder en "Comprimeren" (zie het menu <em>Bestand</em>)
    • Windows-gebruikers kunnen een "gecomprimeerde map" maken of 7-Zip gebruiken
    • Linux/Unix-gebruikers kunnen "PeaZip" of "File Roller" proberen
drop-off creëren
Wanneer u een drop-off maakt, voer de volgende identificerende informatie over uzelf in: (naam, organisatie en e-mailadres); de volgende informatie over de ontvanger(s): (naam en e-mailadres); en kies welke bestanden moeten worden geüpload om de drop-off te maken. Als de bestanden met succes zijn geüpload, wordt er een e-mail verzonden naar de ontvanger(s) waarin wordt uitgelegd dat er een drop-off is uitgevoerd. Deze e-mail bevat ook een link om toegang te krijgen tot de bestanden. Andere informatie (het internetadres en/of de computernaam waaruit de drop-off is gemaakt) wordt bewaard om de ontvanger(s) te helpen de identiteit van de afzender te controleren.
 
Ophalen van een drop-off door een ontvanger kan alleen worden gedaan met zowel de drop-off Claim ID en toegangscode. Wanneer u bestanden ter verzending aanbiedt, kunt u kiezen om niet een van beide of beide automatisch naar de ontvanger te sturen: u moet Claim ID dan zelf handmatig verzenden of telefonisch mededelen.

Bestanden ophalen
Er zijn twee manieren om bestanden op te halen (pick-up) die zijn gedropt:
  • Klik op de link in het e-mailbericht.
  • Een interne medewerker die is aangemeld, kan zijn "Inbox" raadplegen met een lijst van alle nog niet opgehaalde drop-offs. Eenmaal aangemeld, heeft een interne medewerker toegang tot drop-offs die naar of door hem werden verzonden, zonder dat hij het e-mailbericht nodig heeft.
Bij het bekijken van een drop-off ziet u een aantal dingen:
  • De lijst met bestanden die zijn geüpload
  • De afzender en ontvangerinformatie die de afzender heeft ingevoerd toen de drop-off werd aangemaakt
  • De computernaam en/of het adres van waaruit de drop-off is gemaakt
  • Optioneel een lijst met de bestanden die al zijn opgehaald.
De ontvanger heeft 10 dagen om de bestanden op te halen. Elke nacht worden drop-offs die ouder zijn dan 10 dagen uit het systeem verwijderd.

Houd er rekening mee dat de geüploade bestanden worden gescand op virussen, maar dat de ontvanger nog steeds voorzichtig moet zijn met het downloaden en openen als dat nodig is. Dit kan eenvoudig door te verifiëren bij de afzender of hij inderdaad de drop-off heeft aangemaakt. U kunt ook de computernaam of het adres controleren dat werd opgeslagen toen de drop-off werd aangemaakt. IP-adressen kunnen echter worden vervalst, dus de identiteitsverificatie is de meest betrouwbare controle.


Hervatten van downloaden van bestanden

De meeste webbrowsers ondersteunen downloads die kunnen worden hervat. Stel u dit scenario eens voor: u zit in uw plaatselijke koffiewinkel en downloadt een 100 MByte PDF die een student naar JustSendIt - TESTSERVER voor u heeft geüpload. Plots begint iemand een paar tafels verder te kijken naar de nieuwste filmtrailer (nou ja, probeert hij, hoe dan ook) en je draadloze verbinding daalt - je was 95 MB bij de download en nu moet je opnieuw beginnen! Toch niet, als uw browser downloads, die kunnen worden hervat, ondersteunt; in dat geval vraagt de browser download alleen de resterende 5 MB van het bestand.

JustSendIt - TESTSERVER biedt ondersteuning voor de serveronderdelen van de download hervatten technologie onder de HTTP 1.1-standaard.

Beperking van de bestandsgrootte

Het uploaden van bestanden die groter zijn dan 2 GB is afhankelijk van de browser die wordt gebruikt.

Gebruik zo mogelijk een moderne 64-bits browser op een 64-bits besturingssysteem. Als u alleen een 32-bits systeem hebt (de meest voorkomende oorzaak is Windows 7), gebruikt u een moderne versie van Google Chrome of Firefox. Oudere versies van Microsoft Internet Explorer werken mogelijk niet optimaal.

De JustSendIt - TESTSERVER-software zelf stelt een limiet voor de hoeveelheid gegevens die in één keer kan worden geüpload. Zelfs voor browsers die uploads groter dan 2 GB ondersteunen, mag de drop-off niet groter zijn dan 2.0 GB per bestand, of 2.0 GB totaal voor de hele drop-off.

Wanneer u de volgende problemen ondervindt bij de drop-off of pick-up van een groot bestand:

dan bent u waarschijnlijk verbonden met internet via een verbinding die te traag is voor de hoeveelheid gegevens. Uw computer heeft normaal maximaal 2 uur om een drop-off volledig te verzenden of ontvangen.


Gebaseerd op de originele Perl UD Dropbox-software geschreven door Doke Scott.Versie 6.13-3 is ontwikkeld door Jules Field.